"Tubeless Ready", nedir?
Tubeless ready bir lastik, iç lastiksiz veya diğer bir deyişle tubeless ile sürüş yapmanızı sağlar. Damak telleri, jant üzerinde hem sızdırmazlık hem de iyi kavrama sağlamak için özeldir. Tubeless ready jantlar gibi tubeless ready lastiğin kenarları sızdırmaz değildir ve bu nedenle montaj sırasında koruyucu sıvı eklenmesi zorunludur. Bu sıvının etkisi iki yönlüdür, çünkü lastik bir kez sızdırmaz hale getirildikten sonra sıvı bir delinmeyi önleyici görevi görür.
Daha az delinme riski için iç lastiksiz montaj önerilir!
Bu lastiği tubeless ready bir janta takacaksanız, tubeless ready lastikler sızdırma önleyici sıvı ile kullanılmak üzere tasarlandığından, iç lastiksiz bir montajı şiddetle tavsiye ederiz. Böylece lastiğin çift koruması olacaktır: "Hardskin" lastik sırtı, delinmeleri engeller, sızdırma önleyici sıvı küçük delikleri kapatır.
Ve avantaj olarak... daha hafif montaj ve daha fazla konfor sağlar!
Tubeless Ready montajı için gerekli malzeme.
- Tubeless bir valf
- Tubeless jant bandı
- Önleyici sıvı
- Tubeless ready uyumlu bir jant
- Bir ayak pompası veya kompresör
Tubeless ready lastik nasıl takılır?
Burada, tubeless ready bir lastiğin montajını adım adım açıklayan bir video bulunmaktadır: İngilizce: https://www.youtube.com/watch?v=EhhyFMIZtH4
Fransızca: https://www.youtube.com/watch?v=0K8mcR1Lymo
Lastiği nasıl şişirmeliyim?
Bisiklet lastiğinizi şişirirken dikkatli olun. Önerilen basınç değerleri lastiğin yan kısmında ve ürün fişinde belirtilmiştir.
Bisiklet sürmeye başlamadan önce lastiklerinizin uygun basınçta olup olmadığını kontrol edin.
Uzman tavsiyesi
Lastiğinizi, bisiklet süreceğiniz zemine ve hava durumuna göre şişirmelisiniz.
Yağmurlu havalarda bisiklet sürerken, lastik basıncını azaltmak yol tutuşu artırır.
Kuru havalarda bisiklet sürerken ise lastik basıncını artırabilirsiniz.
Lastiğin aşındığını nasıl anlarım?
Lastiğinizi ne zaman değiştirmek gerektiğini anlamak ve yıpranmışlığını kontrol etmek için lastik sırtına bakın. Bu noktalarda aramanız gereken yıpranma belirtileri:
- Lastik sırtında aşınma,
- Bir dizi mikro çizik,
- Düzleşmeye başlamış lastik sırtı,
- Çerçevenin görünmeye başlaması
Bu durumlardan her biri, lastiğin değiştirilmesi gerektiğini gösterir.