LASTİK PATLAKLARINDAN KORKMAYIN!

LASTİK PATLAKLARINDAN KORKMAYIN!

Şüphesiz ki bisikletle en çok yaşanılan sorunlar arasında lastik patlakları ilk 3’e girer. İç lastik değişimi ya da yama yapılması her ne kadar çok kolay bir işlem olsa da zaman ilk kez bu işlemi yapacak olan pedalşörler açısından gözde büyüyen bir işlem. Ayrıca zaman kaybı açısından da negatif bir durum.

Gelin aşama aşama lastik patlaması durumunda yapılması gerekenleri inceleyelim.

Lastiğiniz patladı ve önünüzde 2 seçenek var: ya yama yapacaksınız ya da komple iç lastiği değiştireceksiniz. Kısa-orta vadeli bir çözüm istiyorsanız yama işinizi çok rahat görür. Ama uzun vadeli ve garanti bir çözüm düşünüyorsanız yeni bir iç lastik takmanız daha iyi bir karar olur.

Gelin yama işlemini aşama aşama inceleyelim.

Yama

İşleme başlamadan önce bir bisikletçinin her zaman yanında olması gereken yama kitinizi ve pompanızı çıkarın. Lastiğiniz havasını iyice indirin ve levye yardımıyla dış lastiği janttan ayırarak iç lastiği çıkartın. Bu aşamada ister tek levye ile isterseniz de çift levye ile çalışabilirsiniz. Çift levye ile çalışmak isterseniz; levye ile jantı dış lastikten ayırın ve levyeyi takılı bir şekilde bırakın. İkinci levyeyi alarak bıraktığınız levyenin yanından jant ve lastik arasında sokun ve tüm lastiği çevreleyecek şekilde daire çizin.

Levye ile başarılı bir şekilde dış lastiği janttan kurtardınız ve iç lastiği çıkardınız. Şimdiki aşama; patlak yerini bulmak. İç lastiği pompanızla iyice şişirin. Şişirdikten sonra sibopu kapayın ve lastiği yüzünüze/kulağınıza yakın bir şekilde çevirin. Patlak yerden yüzünüze hafif bir hava ya da kulağınıza hava kaçırma sesi gelecektir. Emin olamadığınız bir nokta varsa tükürüğünüzü ilgili noktaya sürerek patlak olup olmadığını anlayabilirsiniz. Bu aşamayı evde ya da su, kova gibi ekipmanların olduğu bir yerde yapıyorsanız, kovayı suyla doldurun ve şişirdiğiniz lastiği suyun içinde çevirin. Patlağı çok daha hızlı bir şekilde bulabilirsiniz.

Patlağı buldunuz. Şimdi yama kitini açma zamanı. Yama kitlerinin içerisinde olan araçlar; zımpara, levye, yapışkan bantlar ve solüsyon.

İlk almanız gereken parça; zımpara. Zımpara ile patlak yerini 2-3 cm çevreleyecek şekilde iyice zımparalayın. Zımparalama işleminden sonra solüsyonu alın ve patlağın büyüklüğüne göre, bir miktar sürün ve güzelce yayın. Yayma işlemi bittikten sonra yapışkan bantı hemen yapıştırmayın. Bir dakika kadar bekleyin ve sonrasında kuvvetli bir şekilde bastırarak bantı yapıştırın.

Bu işlemden sonra yamayı başarıyla tamamlamış oluyorsunuz. Sıra geldi iç ve dış lastiğin janta takılmasına. İç lastiği çok hafif şişirmeniz daha iyi ve rahat yerleştirmenize olanak tanır.

Artık gönül rahatlığı ile tekerinizi monte edebilir ve yolunuza devam edebilirsiniz. Tabi bu patlak sorunu bir yarışta başınıza geldiyse motivasyonu kaybetmemek ve seri olmak en önemli iki nokta (:

Yazımızı desteklemesi için iç lastik değişimiyle ilgili video içeriğimize de aşağıdan ulaşabilirsin.


Sağlıkla ve sporla kalın!