Kadro & Maşa
EDR AF 105 modelimizin kadro materyali alüminyum olup UCI (Uluslararası Bisiklet Federasyonu) standartlarına uygundur. M boy kadroda ağırlığı ise bir buçuk kilo ağırlığında. Açılarına baktığımızda rahatlıkla Endurance kategorisine sokabileceğimiz bir model. Peki endurance modeli nedir? Endurance bisikletler de yol bisiklet ailesine aittir ve alt disiplin olarak ayrılırlar. Ana farkları ise; üretimlerinde konforun daha ön planda tutulması ve uzun sürüşlere/dayanıklılığa göre şekillendirilmesidir. Daha agresif açılara sahip yol bisikletlerine göre aerodinamileri de daha azdır. Ki profesyonel bir yarışçı değilseniz aerodinami tamamen ticari anlam taşımaktadır.
Kadro tüm bisikletlerimizde olduğu gibi ömür boyu garanti altındadır. (Aynı şekilde gidon ve gidon boğazı da ömür boyu garantilidir.) Kabloların kadro içinden geçmemesi bir handikap olarak gözüksede, herhangi bir onarımda veya değişimde daha kolay ve hızlı işlem avantajlarını da beraberinde getiriyor.
Maşaya baktığımızda materyalin karbon olduğunu görüyoruz. (%80 karbon, %20 alümünyum) Fakat kısaca izah etmemiz iyi olacaktır. Sanılanın aksine maşanın karbon olarak üretilmesinin birincil sebebi ağırlıktan kazanmak değildir. İlk amaç; darbeyi daha iyi bir şekilde absorbe edebilmesidir. Karbonun darbeyi emmesi, alüminyuma oranla çok daha başarılıdır ve sürüşlerde bilhassa soğuk asfalt yollarda size daha az vibrasyon ve konfor olarak yansır. Ardından ikinci amaç olarak hafiflik gelmektedir.
Maşa oldukça başarılı, darbeleri emişi oldukça iyi ve titreşimleri gidonda çok fazla hissetmiyorsunuz. Elbette bu asfaltın kalitesine göre değişkenlik gösterecektir. Ama ilk sürüşümü bu sabah tamamladım ve 20 km’lik kısa bir sürüş olsada yaklaşık 9 km’si soğuk asfalttı ve darbe emişi oldukça başarılıydı.